Jednym z najlepszych sposobów na skuteczne wypromowanie swojej działalności jest zakup reklamowych słodkości. Kategoria ta jest niezwykle rozbudowana. Zalicza się do niej między innymi produkty tworzone na bazie czekolady takie, jak pakowane pojedynczo czekoladki, tabliczki o różnych kształtach czy luksusowe praliny lub trufle. Sposobów na wykorzystanie takich wyrobów jest całe mnóstwo. Wręczyć można je kontrahentowi z okazji Walentynek, Bożego Narodzenia, Wielkanocy czy urodzin przedsiębiorstwa, rozdawać podczas rozmaitych branżowych eventów czy dołączać do składanych przez klientów zamówień w formie bezpłatnego upominku.Jak przedstawia się rynek wyrobów, jakimi są czekoladki reklamowe? W 2016 roku w skali globalnej było to aż 190 miliardów dolary. Największy udział mają w nim Stany Zjednoczone, które we wspomnianym roku zarobiły na nim aż 30 miliardów dolarów. Na drugim miejscu znalazły się Chiny, których zysk wyniósł niemalże 20 dolarów. Prognozy pokazują, że kraje azjatyckie będą się w najbliższych latach najszybciej rozwijały pod tym względem.
W 2016 roku w Europie sprzedano czekoladki reklamowe o łącznej wartości 68 miliardów dolarów, co przekłada się na 35,7% udziału w światowych przychodach. Jak prognozują analitycy, w 2022 roku rynek słodyczy na naszym kontynencie będzie największy spośród wszystkich zakątków świata. Mówi się, że mogą to być zyski na poziomie 80 miliardów dolarów. Najwięcej słodyczy w Europie sprzedaje się w Niemczech. Przychody w tym kraju wynoszą około 12 miliardów dolarów.
Jeśli chodzi o czekoladki reklamowe eksportowane przez nasz kraj, w skali światowej Polska znajduje się na 8 miejscu. Między 2012 a 2016 roku eksport rodzimych słodkości wzrósł o niemalże 80 procent. W 2016 udział naszego państwa w światowym eksporcie słodyczy wynosił 4,8 procenta. Największa ich część eksportowana jest do Niemiec, Wielkiej Brytanii oraz Francji. Polska do tych krajów eksportuje aż 27 procent wyprodukowanych słodyczy. Największą popularnością cieszy się czekolada oraz wyroby z dodatkiem kakao.