Obecnie coraz większą rolę w marketingu wielu przedsiębiorstw oraz innych instytucji odgrywają gadżety reklamowe. Dlaczego są one tak popularne? Ponieważ są bardzo efektownym elementem, dzięki czemu ludzie zwracają na daną reklamę baczną uwagę. Przykucie ich uwagi jest dla firmy i jej marketingu najważniejsze. Toteż gadżety reklamowe są bardzo szeroko – i coraz szerzej – wykorzystywane. Przy ich wprowadzaniu do reklamy najważniejszą kwestią jest prawidłowa dystrybucja. Powinna ona zmierzać do zaprezentowania gadżetu i noszonej przez niego reklamy jak największej liczbie ludzi. Wówczas efekty będą najlepsze – bardzo dużo nowych klientów uda się firmie pozyskać właśnie dzięki skutecznej dystrybucji. Opis, jak konkretnie może ona wyglądać wymaga podania konkretnego przykładu.
Mogą nim być krówki z nadrukiem dystrybuowane przez producentów obuwia. Nie da się ukryć, że w branży tej panuje coraz silniejsza konkurencja, coraz więcej markowych międzynarodowych producentów obuwia wchodzi na rynek polski. Jeśli zaś chodzi o krówki, są one doskonałymi gadżetami reklamowymi ze względu na fakt, ze ludzie bardzo je lubią. Ich wpływ na decyzje klientów może być przemożny. Toteż przykład wydaje się być odpowiedni.
Przechodząc do kwestii dystrybucji, należy zaznaczyć, że może ona mieć miejsce zarówno na terenie sklepów odzieżowych, jak i w wielu innych miejscach. Ważne, aby były to miejsca ruchliwe. Zawsze też dystrybucja gadżetów polega na rozdawaniu – darmowe podarunki cieszą ludzi bardzo i skutkują wzmożonym zainteresowaniem ze strony klientów.
Wspomniane krówki z nadrukiem, rozdawane w sklepie odzieżowym, są elementem mającym na celu przekonanie ludzi robiących zakupy i poszukujących obuwia, aby wybrali produkt danego producenta. Często jest to działanie skuteczne, choć nie można zapominać, że najważniejsza jest jakość obuwia oferowanego przez danego producenta.
Jeśli natomiast chodzi o miejsca inne niż teren sklepu, krówki z nadrukiem mogą być rozdawane w centrach miast, okolicach ważnych punktów komunikacyjnych, budynków użyteczności publicznej, ewentualnie też w parkach czy centrach handlowych. Chodzi o to, jak wspomniano, aby zawsze było tam dużo ludzi. Każdy z nich to potencjalny klient producenta obuwia.