Obecnie niezwykle ważnym aspektem prowadzenia każdej działalności gospodarczej jest promocja i reklama. Firm we wszystkich branżach jest tak dużo, że trudno wyobrazić sobie, aby jakakolwiek firma mogła rozwijać się i prawidłowo funkcjonować bez działań marketingowych. Ponieważ jednak wszystkie firmy się reklamują w ten czy inny sposób, mamy do czynienia ze swoistym przesytem na rynku jeśli chodzi o różnego rodzaju reklamy i działania marketingowe. Dlatego też sukces mogą odnieść tylko te firmy, które reklamują się w sposób innowacyjny. Jako przykład takiej promocji wymienić można marketing wielopoziomowy. Na czym on polega?
Definicji jest wiele, ale podstawowym elementem takiego marketingu wielopoziomowego jest fakt, że jest on oparty o system złożony z częściowo niezależnych handlowców danej firmy. Aby zdobyć klienta, handlowcy ci bardzo często wykorzystują w działaniach różne gadżety reklamowe.
Podając konkretny przykład, można zobrazować powyższe stwierdzenia. Dobrą egzemplifikacją gadżetów mogą być kubki z nadrukiem. Są to bardzo skuteczne w marketingu gadżety, bo charakteryzuje je zastosowanie w sytuacjach życia codziennego.
Kubki z nadrukiem mogą być wykorzystywane na bardzo wiele sposobów w marketingu wielopoziomowym. Podobnie, jak w wielu innych formach marketingu, mogą one być prezentem dla ludzi nie korzystających z usług danej firmy. Jest to zachęta do tego, aby zaczęli się przedsiębiorstwem interesować. Poza tym też gadżety, o których mowa (podobnie jak wszystkie inne gadżety reklamowe) mogą być dołączane do zakupu danego produktu, będącego przedmiotem tej reklamy. Marketing wielopoziomowy tym różni się od innych form reklamy, że dużo większa odpowiedzialność spoczywa na konkretnym przedstawicielu handlowym. Prezent ten to znakomita zachęta do zainteresowania się daną firmą i jej ofertą.
Kubki z nadrukiem mogą tu bardzo pomóc. Nie tylko dlatego, że są prezentem czy gadżetem przyciągającym uwagę, ale po prostu ze względu na wątki innowacyjne, które przynoszą efekty same w sobie.